Algemene voorwaarden
Geldigheid:
De offerte en prijzen zijn 30 dagen geldig en vervallen bij overeenkomen van de opdracht.
Bendabouw behoudt het recht de opdracht kosteloos te annuleren na het inmeten, indien afwijkingen worden geconstateerd door de bouwkundige, anders dan beschreven in de opdracht.
Garantie:
15 jaar op de dakkapel en de montage hiervan. Hang en sluitwerk 5 jaar afbouwend.
10 jaar op het kozijn en op het glas en de montage hiervan. Hang en sluitwerk 5 jaar afbouwend.
2-5 jaar op rolluiken vanuit de fabrikant.
2 jaar op de Minirooftop airco vanuit de fabrikant.
Garantie geldt bij deugdelijk onderhoud en gebruik.
Direct na gereedkomen van de werkzaamheden wordt het werk opgeleverd en start uw garantietermijn,
met de voorwaarde dat alle betalingen zijn voldaan.
Betalingen:
50% aanbetaling, op basis van overeengekomen prijsafspraak, na ondertekening definitieve opdracht,
Pas na de aanbetaling is ontvangen, volgt het inmeetmoment en worden uw materialen besteld.
Vanaf de 2e betalingsherinnering, rekenen wij per keer € 30,- administratiekosten (incl. BTW)
Restantbetaling dient uiterlijk 72 uur voor plaatsen op de rekening binnen te zijn, pas dan wordt de montage definitief bevestigd.
De opdrachtgever is te allen tijde verantwoordelijk voor de parkeerkosten. Eventuele boetes zijn voor de opdrachtgever.
Inflatie:
De prijs is gebaseerd op de hedendaagse grondstofprijs tijdens akkoord opdracht. Bij Inflatie, door stijging van grondprijzen, behouden wij het recht om deze kosten achteraf door te berekenen tijdens plaatsing.
Nafacturatie:
Meer- of minderwerk wordt achteraf gefactureerd/gecrediteerd. Eventuele reclamaties worden uiterlijk 8 dagen na oplevering in behandeling genomen.
Na oplevering wordt een nacalculatie gefactureerd van de gereden kilometers (€ 0,25 p/km) en de eventuele parkeerkosten tijdens de werkzaamheden.
Maatvoering:
Maatvoeringen in de offerte zijn globaal en onder voorbehoud tot aan de definitieve inmeting na de opdracht. Indien tijdens het inmeten blijkt, dat de maximale toegestane breedtemaat meer dan 10 centimeter afwijkt, zullen de meerkosten hiervoor als keuze bij de opdrachtgever worden neergelegd.
Meer- of minderwerk zal bij het inmeten worden besproken met de opdrachtgever.
Kleur- en materiaalkeuzes volgens opdracht zijn verantwoording van de opdrachtgever.
Annulering:
Indien de opdrachtgever wenst af te zien van de opdracht, worden verplichte kosten van € 750,- excl. BTW in rekening gebracht bij de opdrachtgever,
plus de bestelde materialen en vergunningskosten. 14 dagen na ondertekening kan de opdracht niet meer worden geannuleerd.
Planning:
Bendabouw is niet verantwoordelijk voor het onvoorzien aanpassen van de planning en kunnen hier geen rechten aan worden verleend. Bendabouw behoudt te allen tijde het recht hierin en is niet aansprakelijk voor eventuele vergoeding achteraf aan de opdrachtgever.
Indien de werkzaamheden verhinderd worden en vertraging oplopen door toedoen van de opdrachtgever,
zullen de stagnatiekosten worden verhaald bij de opdrachtgever.
Eventueel aanwezige asbesthoudende materialen dienen voor rekening van de opdrachtgever door derden (bevoegden) te worden verwijderd voor aanvang van de werkzaamheden.
De opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het afdekken van trappen, gangen en vloeren op de werkplek en beloopbare ruimtes.
Bendabouw is niet verantwoordelijk voor de uitkomst van de uitspraak van de gemeente indien de vergunningsaanvraag wordt verzorgd door Bendabouw.
Na verstrekking van de vergunning wordt uw opdracht verwerkt in onze planning.
Indien er sprake is van een vergunningsaanvraag, zal de bestelling pas na goedkeuring van de vergunning in werking kunnen worden gesteld.
Plaatsing:
Tijdens de werkzaamheden moet onze montagedienst kunnen beschikken over elektriciteit en sanitaire voorzieningen.
Opdrachtgever is verantwoordelijk voor voldoende werkruimte en voldoende plaats voor eventuele kraan en werkbussen. Denk hierbij aan het vrij houden van voldoende parkeerplaatsen. Heeft de opdrachtgever hier niet aan voldaan zijn de eventuele dervingskosten te allen tijde voor de opdrachtgever.
Stagnatiekosten die zijn ontstaan buiten schuld van Bendabouw, berekenen wij € 200,- per uur.
Bij demonteren van bestaande dakramen, zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele schade ontstaan door demontage.
De keuze voor het wel of niet toepassen van letselveilig glas (doorvalveilig) ligt volledig bij opdrachtgever.
Bendabouw is niet aansprakelijk hiervoor.
Bendabouw werkt volgens de Nederlandse normen (NEN 3576 en NPR 3577).
Meerwerk:
Werkzaamheden, welke niet zijn vermeld in de opdracht, worden behandeld als meerwerk en zullen tijdig vooraf of direct bij constatering worden overlegd met de opdrachtgever. Meerwerk wordt apart in rekening gebracht.
Exclusief:
– eventueel demonteren en hermonteren van radiatoren
– eindschoonmaak van dakkapel kozijnen en glas (viltjes en stickers worden verwijderd)
– demonteren en afvoeren van asbesthoudende materialen en overig chemisch afval
– werkzaamheden, materialen en hulpmaterialen anders dan deze aanbieding vermeld
– schilderen, behangen, sierpleisterwerk, tegelwerk, afsmeren naden van stuc-/gipsplaten
– borgen van loszittende rollagen, lateien, waterdorpels
– demonteren en hermonteren van hekwerken en zonwering
– C.V.-installaties en dakdoorvoeren
– alle overige niet-omschreven werkzaamheden
Tenzij expliciet benoemd in de opdracht
Persoonsgegevens:
Bij akkoord van deze opdracht, geeft u toestemming:
– voor het opslaan van uw persoonsgegevens in onze database en het delen van deze gegevens aan onze partner(s);
– om foto’s van het project te mogen delen via social media voor marketingdoeleinden;
– dat uw buren op de hoogte kunnen worden gebracht van de werkzaamheden op uw adres.
Keurmerken:
KOMO keurmerk, Politiekeurmerk Veilig Wonen, SKG 2-sterren/3-sterren, FSC keurmerk
De grondstoffenmarkt is momenteel onzeker. Hierdoor worden wij door onze leveranciers geconfronteerd met
exorbitante prijsstijgingen. Daarnaast ontstaan door materiaaltekorten langere levertijden.
Offertes ouder dan 30 dagen, welke worden omgezet naar opdracht, zullen hierdoor mogelijk op het moment van opdracht opnieuw worden berekend en een eventuele prijsverhoging worden doorberekend.
We doen er alles aan om ervoor te zorgen dat al uw bestellingen op tijd worden verwerkt. In veel gevallen hangt de
datum van uitvoering van de bestelling echter af van onze leveranciers. De snelheid van leveringen van hun kant,
vooral in het hoogseizoen, wordt soms vertraagd. We willen u vragen om uw montageafspraken verder vooruit te plannen.
We verzekeren u dat we er alles aan doen om de situatie weer normaal te maken.
Onze excuses voor het eventuele ongemak en bedankt voor uw begrip.
Bij ondertekening gaat u akkoord met de kleurstellingen volgens alle bovengenoemde merken.
Voor wijzigingen na het inmeten is een nieuw schriftelijk akkoord noodzakelijk ter goedkeuring van de wijzigingen.
Alle wijzigingen na akkoord en na bestelling zijn voor rekening opdrachtgever.
Na het inmeten zult u van onze afdeling Planning uw voorlopige indicatie krijgen van uw montageperiode.
Voor al uw vragen omtrent de planning wordt u doorverwezen naar afdeling Planning (Jeroen).
Deze is tijdens kantoortijden bereikbaar op 015-7370524 of via email planning@bendabouw.nl.
Een voorlopige indicatie kan achteraf mogelijk wijzigen. Hiervan wordt u tijdig op de hoogte gebracht.